Our Little Love story

Een merk met een zeer eigen en uitgesproken identiteit, vraagt om een website die precies datzelfde ademt. In het geval van vegan chocolademerk Little Love: liefde, innerlijke balans en genot. Destijds nieuw, en klaar voor de spotlights! Dáár wist ons design/development-team wel raad mee. 

Little Love

Creative content, Merkbeleving

Little Love in het kort

Little Love is de dochter van Lovechock. Het vegan chocolademerk doet het helemaal anders dan concurrenten. Er wordt gewerkt met rauwe cacao die minimaal wordt bewerkt en alleen op een natuurlijke manier zoeter wordt gemaakt, zodat de natuurlijke, essentiële bestanddelen niet verloren gaan. Denk aan: vitaminen, mineralen en flavonoïden. Door Little Love zelf ook wel ‘love chemicals’ genoemd, die de repen heel verantwoord maken.


Samen richting bepalen

Omdat het om een nieuw merk ging, was het belangrijkste doel van de website om Little Love onder de aandacht te brengen. Hun verhaal vertellen, de chocolade laten zien, de ingrediënten delen en duidelijk maken waar de repen te koop zijn. In een inventarisatie-sessie kwamen we met het chocolademerk samen.


Omdat het om hun ‘kindje’ ging, hadden ze er zelf een heel duidelijk gevoel bij. Op welke manier zij dit konden overbrengen en hoe dit dan moest terugkomen op hun website, vonden zij echter lastig. Maar samen vonden we het uit, aan de hand van veel vragen en antwoorden. Welke content zouden zij bijvoorbeeld aanleveren? In welke vorm, hoeveelheid en talen? Stap voor stap bepaalden we richting.


Om de boodschap niet alleen tekstueel maar ook visueel op een manier over te brengen die volledig bij het merk paste, vroegen wij enkele medewerkers een moodboard te maken. Met als resultaat: een toegankelijk, fris, liefdevol, warm geheel. Daar konden wij wel wat mee!

littlelove-moodboard

UX-design

Door op een scrum-wijze te werken, betrokken we Little Love bij het gehele traject. In tweewekelijkse sessies, eerst op kantoor en vanaf maart vanwege de lockdown vanuit huis, namen we alles stap voor stap door. Te beginnen bij: het bepalen van de structuur en het wireframe door onze UX-designer.


Bij het ontwerpen hiervan staat de eindgebruiker altijd centraal. Met deze in het achterhoofd ontwikkelde hij de meest optimale user interfase en experience voor de Little Love-website. Uiteraard allemaal in de aantrekkelijke, passende look and feel die we aan de hand van het moodboard hadden bepaald.

littlelove-wireframes

Productcatalogus en store locator

Tijdens de UX/design-fase werkte het development-team al aan de backend/CMS-implementatie. Zij gingen op een agile manier aan het werk, oftewel: ze begonnen klein en bouwden, nadat de betreffende onderdelen succesvol getest en goedgekeurd waren, verder.


Omdat het merk nieuw was, was het belangrijk dat er een heldere productcatalogus op de site te vinden was. En ook aan een store locator werd gewerkt, zodat je met een druk op de knop kunt zien waar Little Love te koop is.


Doordat er een koppeling werd gemaakt met het ERP-systeem van Little Love, zijn alle stores altijd up-to-date. Bovendien werd er een language toggle in de site geïntegreerd, zodat de site in zowel Engels, Frans als Duits te lezen is.

little-love-website-mobile

Eigen data verzamelen

Een nieuw merk betekent ook: nieuwe data verzamelen. Door de integratie van ActiveCampaign kunnen we niet alleen marketing automations toepassen, maar bouwen we ook op een centrale plek eigen profielen op. Of er nu een contactaanvraag wordt gedaan of wordt ingeschreven voor de nieuwsbrief; de lijst met eigen data wordt aangevuld zónder dat we daarvoor social media nodig hebben.


Binnenkort online shoppen?

Samen een website bouwen in crisistijd, het was vanwege de afstand behoorlijk anders dan anders. Maar: we did it! En hoe. Bekijk hier het bewijs. Onze developers hebben zelfs al een shop-mechanisme aan de website gekoppeld, dus met trappelende benen wachten wij op een GO voor een heuse webshop. Een beetje liefde in je brievenbus, wie wil dat nou niet?

littlelove-flavours

Ook een website voor jouw merk?

Of gewoon eens de mogelijkheden bespreken?

Neem contact op met Bart
Uitdagingen gaan wij nooit uit de weg. Waarom zouden we? Samen mooi werk maken, daar worden wij blij van!
Laten we eens kennismaken