Op de planken met MediaLane

Met producties als Holland Zingt Hazes en Hello, Dolly! in aantocht, zocht MediaLane een bureau dat de online paid media en de executie van e-mailings op zich kon nemen. Dat hoefden ze ons geen twee keer te vragen, wij pakten deze hoofdrol met beide handen aan! Ons team bedacht een slimme strategie voor het bereiken van de juiste doelgroep. Met als opdracht zoveel mogelijk tickets te verkopen, gingen we aan de slag om campagnes te bedenken, op te zetten en vooral te optimaliseren.  

MediaLane

Analyse & advies, Campagnes

Even voorstellen…

MediaLane produceert televisieprogramma’s, concerten en sinds 2020 ook theaterproducties. Om voor mooie producties als Holland Zingt Hazes, André in Ahoy en Hello, Dolly! voor uitverkochte zalen te zorgen, wordt een zo optimaal mogelijke mediamix ingezet. De online media-inzet vormt daarmee een onderdeel van de mix die daarnaast o.a. bestaat uit PR, samenwerkingen met derde partijen, televisie, radio en andere vormen van offline marketing. Met een nieuw team binnen MediaLane bouwden we from scratch aan een strategie voor de inzet van online paid media, waarmee we zoveel mogelijk probeerden in te haken op de andere media-inzet.


Campagnes

De uitingen die wij van MediaLane ontvangen, zetten wij heel breed in. Via Google Ads (Search, Display en YouTube), Facebook, Instagram, Insta Stories én een pilot op Spotify. Binnen de campagnes werken we niet alleen met commerciële, conversiegedreven uitingen, maar ook met sterke long form content. MediaLane produceert als televisiebedrijf heel mooie video’s en daar maken we in de paid media-campagnes dankbaar gebruik van.

Voor de musical Hello, Dolly! merkten wij niet alleen dat video goed scoorde, sterke long form content had ook een zeer positieve invloed op de campagne.

Mailings via ActiveCampaign  

Ook e-mailmarketing mag uiteraard niet aan de mediamix ontbreken. Per productie versturen we wekelijks e-mailings die ervoor zorgen dat mensen (extra) tickets kopen of op de hoogte worden gebracht van bijvoorbeeld nieuwe concertdata of nieuwe artiesten. En natuurlijk ontvangen bezoekers een aftermovie na het concert of de voorstelling in hun mail.

Conversie-attributie-tool 

Een van de uitdagingen binnen de campagnes, is het meten van het effect op de conversie. Omdat tickets via een ticketing systeem verkocht worden en niet direct op de sites van de evenementen, hebben we veel aandacht besteed aan conversie-attributie. Met het koppelen van verschillende systemen, is er geen standaardoplossing voor het meten van ad click naar conversie. Daarom ontwikkelden we een custom attributie-tool. Daarmee kunnen we conversiedata aan campagnes toeschrijven. Iets wat natuurlijk essentieel is om op aankopen gerichte campagnes zo effectief mogelijk in te kunnen zetten. Op dit moment ontwikkelen we de tool nog verder om aan alle meetwensen te kunnen voldoen.


Grote stappen

Binnen de campagnes en tussen de campagnes doen we veel learnings op. We hebben getest met verschillende soorten uitingen, doelgroepen, boodschappen, kanalen en campagnevormen. De learnings van de ene campagne testen we op andere campagnes en inmiddels hebben we een blauwdruk kunnen ontwikkelen voor het effectief inzetten van campagnes per productie. We weten waar de doelgroepen zich bevinden, hoe die er precies uitzien en wat de beste weg naar een conversie is. We weten welke data goed werkt en welke minder goed, en het is ons duidelijk geworden welke rol content kan spelen binnen de campagnes.

Het duet van Roxeanne Hazes met haar vader haalde organisch uitzonderlijke resultaten, die ook weer een bijdrage kunnen leveren aan de campagne voor 2021.

Wij testen graag met nieuwe kanalen. Voor MediaLane was het heel logisch om Spotify in te zetten voor hun live producties Holland zingt Hazes en André in Ahoy. Wij gebruikten daarvoor de verschillende mogelijkheden van het Spotify Self Service platform. Daaruit kwamen veelbelovende resultaten.



Volle zalen, meer dan geslaagde premières en meezingende zalen later, kunnen we niet anders zeggen dan dat er mooie resultaten zijn geboekt. Wij kijken uit naar nieuwe producties van deze veelzijdige klant!

Uitdagingen gaan wij nooit uit de weg. Waarom zouden we? Samen mooi werk maken, daar worden wij blij van!
Laten we eens kennismaken